Salgs- og leveringsbetingelser
Nedenstående almindelige salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Den Kinesiske Butiks webshop,
denkinesiskebutik.dk
Kontakt os:
info@denkinesiskebutik.dk
Tlf: (+45) 33 15 33 68
Betaling.
På webshoppen modtager vi betaling med VISA-Dankort og Mastercard.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb vises i danske kroner og er incl. Moms.
I webshoppen benytter Den Kinesiske Butik en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Vores leverandør til betalingsaftalen er ePay/Bambora på vores webshop.
Levering
Den Kinesiske Butik leverer alle hverdage. Afgiver du ordren inden kl. 24:00 afsender vi næste dag.
Vælges “Click & Collect” som leveringsform, fremsendes særskilt email med førstkommende mulighed for afhentning i butikken.
Transport
Den Kinesiske Butik betragter ikke en vare for leveret, før du har modtaget den ubeskadiget på din bopæl eller udleveringssted.
Forsendelse af varer sker med GLS. Levering sker til nærmeste udleveringssted i forhold til din adresse. Uanset købsstørrelse er leveringsprisen kr. 59,-
Mod merpris ialt kr. 79,- kan du få afleveret pakken direkte på din adresse. Valget foretager du under bestillingspunktet i kurven, “Vælg fragt”
Forventet leveringstid er normalt 1-2 arbejdsdage i Danmark. I tilfælde af længere leveringstid, vil det blive informeret pr. email.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Det er også muligt personligt at aflevere i den fysiske butik.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet på info@denkinesiskebutik.dk og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Returfragt indenfor Danmarks grænser kan rekvireres om ønsket til fast pris kr. 59,- ved at benytte vores returservice.
Send os en mail på info@denkinesiskebutik.dk indeholdende
– ordrenummer og returønsker (hvilke varer returneres)
– dine oplysninger (navn, adresse, postnr, by, telefon nr og email adresse)
Så sender vi en returlabel inkl alle oplysninger. Beløbet indbetales via vores mobile pay (oplysninger følger i svarmail med label).
Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.
Ved modtagelse tilbagebetaler Den Kinesiske Butik varens pris. Der går normalt 2-10 hverdage, inden det refunderede beløb kan ses på din konto, regnet fra vi har modtaget varen retur. Ved MasterCard m.v. kan der desværre gå op til 45 hverdage.
Bemærk
– Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
– Pakker sendt til en PakkeShop, vil ikke blive afhentet.
Varens stand, når du sender den retur
Husk at du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Reklamationer
-Reklamationspligt over mangelfuld eller fejlagtig levering
Hvis leverancen ikke er i overensstemmelse med den medfølgende faktura, skal køber reklamere indenfor 8 dage, regnet fra den dag, hvor køber har fået det bestilte i hænde. I modsat fald fortabes retten til at gøre indsigelser mod mangelfuld eller fejlagtig levering.
-Reklamationspligt ved fejl og mangler
For at påberåbe, at varer lider af fejl eller mangler, skal køber anmelde fejlen eller manglen til Den Kinesiske Butik, straks efter, fejlen er opdaget. Køber skal angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Det er selvfølgelig en betingelse, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Derfor har du også pligt til at beskrive hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
HUSK ALTID at hvis varen er synligt beskadiget under forsendelsen, skal du afvise pakken ved modtagelse.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Forbehold
Webshoppen denkinesiskebutik.dk tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, forkerte prisangivelser, stavefejl, samt forsinkelser, som ligger udenfor vores kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse:
info@denkinesiskebutik.dk
Registrering af oplysninger
Når du bestiller varer på denkinesiskebutik.dk’s hjemmeside, registreres de oplysninger, du som kunde har afgivet.
Disse oplysninger anvendes således:
Standardinformationer (påkrævede oplysninger)
-Adresseinformation: Bruges til forsendelesformål i forbindelse med bestilling af varer.
-Telefonnummer / e-mail: Bruges til at kontakte køber i forbindelse behandling af ordrer.
-Betalings/Kortinformation: Bruges til gennemførelse af betalingstransaktioner
Yderligere informationer (frivillige oplysninger, herunder kommentarer eller anden leveringsadresse)
denkinesiskebutik.dk videregiver ikke informationer til tredjepart i nogen henseender. De data køber opgiver når der sker oprettelse som kunde, betragtes som fortrolige, og videregives under ingen omstændigheder.
Når du køber på denkinesiskebutik.dk registreres din IP-adresse og købstidspunktet. Disse oplysninger benyttes alene ved efterforskning af svindel med eksempelvis betalingskort.
Alle aktiviteter fra websitet registreres automatisk i en logfil. Logfilernes bruges kun til anonyme statistiske formål (antal besøgene, hits mm.)
Har du købt en vare har vi ifølge regnskabsloven pligt til at opbevare disse informationer i minimum 5 år. Har du aldrig handlet via
denkinesiskebutik.dk , men er oprettet som kunde i systemet, kan du til enhver tid anmode om at vi sletter dine data.
Dette gøres ved at sende en e-mail til info@denkinesiskebutik.dk
denkinesiskebutik.dk ejes og udgives af
Den Kinesiske Butik
Rosengården 13
1174 København K
CVR NR 75 09 38 10